Chiara Petrella

Chiara Petrella

Saipem

Environmental Manager

Chiara is graduated as Environmental Engineer and has developed over 20 years’ experience in main environmental issues management, as climate change and energy efficiency, waste valorisation and circular economy, spill risk assessments and management. She developed a long- standing experience in Environmental Management Systems in operative construction sites and in complex Organizations, as well as in promoting HSE awareness and culture in a big multinational Corporation.

She joined Saipem since 2005 and is currently appointed as Group Environmental Manager, with the main task on identifying both short and long term environmental strategic actions to be applied throughout the Company’s sites and projects worldwide. Her current focus is on Green House Gases emissions reduction in Saipem assets and operations, considering Corporate climate-related risks and opportunities.

Laureata in Ingegneria Ambientale, ha sviluppato oltre 20 anni di esperienza nella gestione delle principali problematiche ambientali, come il cambiamento climatico e l’efficienza energetica, la valorizzazione dei rifiuti e l’economia circolare, la valutazione e la gestione del rischio di sversamenti. Ha una lunga esperienza nei Sistemi di Gestione Ambientali in cantieri operativi e in Organizzazioni complesse, nonché nella promozione della consapevolezza e della cultura ambientale in una grande multinazionale.

È entrata in Saipem dal 2005 ed attualmente ricopre il ruolo di Group Environmental Manager, con il compito principale di identificare azioni strategiche ambientali sia a breve che a lungo termine da applicare in tutti i siti e progetti della Società in tutto il mondo. Il suo focus attuale è la riduzione delle emissioni di gas serra negli asset e nelle operazioni di Saipem, considerando i rischi e le opportunità aziendali legati al clima.

Partecipa a

13 ottobre 2021
Verso la transizione ecologica
Canale 1
12:15  -  13:45